سلام
جناب همت زاده.بنده مطلع هستم. در پست قبل هم عنوان كردم.
اين فكر ذهن مرا مشغول كرده.چرا مهره اب با مقاومت NTC با نصب يك مقاومت ديگر در مسير ان انهم بصورن موازي باعث ميشود از مقدار اهم جريان كم شود.
مثال: مهره اب با مقاومت NTC در خودرو موتور خاموش و سرد حدود 1600 اهم است. كه با گرم شدن از مقاومت ان كم شده و در استانه حدود 450 اهم فن روشن ميشود.
نتيجه ميگيريم كه ما هر چه مقاومت را كم كنيم زودتر فن روشن ميشود.
پس چرا موقعيكه مقاومت بصورت موازي به ان اضافه ميشود .در اصل از مقاومت كاسته شده؟
لطفا دليل علمي انرا ذكر كنيد.
باتشكر.