وقتی بچه بودم یک تفنگ بادی خریدم.. هرشب تو خیابون همه گنجشکها را می زدم ..به حدی که هرشب تا صد تاشون پر کند رو زمین در حالی که به خون مغلتیدن سر می کردم.. یه روز که داشتم تو حیات خونه درس می خوندم یه بچه گنجشک اوفتا رو کتابم .. برش داشتم و دلم سیش سوخت.. پیش خودم نگهش داشتم .. روز اول ..دوم ..سوم .. دیگه به جای اینکه برم شبا بکشمون کتار همون جوجه موندم تا بلخره یک ماه بعد پرش خوب بزرگ شد و پرواز می کرد ..جوری که می اومد می نشست روی شونهام تا صداش می کردم.. یه روز وقتی رفت دیگه بر نگشت ..خیلی عصبی و ناراحت بودم تا اینکه چند روز بعد کنار دیوار تو کوچه در حالی که سینهاش خوبی بود دیم که مرده بود ....
از اون روز به بعد دیگه هیچ وقت دست به تفنگم نبردم ..چون اینهمه کشتم .. اما نتونستم یکشونا بزرگ کنم..
elc.rgb (17th October 2011),hz_hamed (18th January 2011),KIAN FAR (19th January 2011),m.aminifar (19th January 2011),majid62 (28th September 2012),mostafaazizi (9th March 2011),omeed_1355 (16th November 2011),pal-electronic (18th January 2011),ramina (19th January 2011),reza batri (26th June 2011),reza_zolfi2005 (28th March 2011),rostam57 (20th January 2011),sajadnasirpor (29th November 2011),setareh1 (8th September 2013),slam (22nd August 2015),toti (18th January 2013),TuneUp_Vahab (10th February 2012),مهدی چیت بند (4th February 2012),محمد دهقان (18th January 2011),علي اصلاني (23rd January 2011)




سلام
این استاندارد رو میشناسم و میدونم برای دیاگ زدن از این استاندارد استفاده میشه
اما صحبت من اینه که چطوری میشه این میکرو رو از بیرون برنامه نویسی کرد؟
البته تا جایی که من خبر دارم اینها باید به مد برنامه نویسی (boot mod) بره تا بتونیم برنامه ای رو روش بریزیم و مثلا" برنامه 405 رو روی کامپیوتر پراید بریزیم تا تبدیل به پراید بشه
حالا چطوری میشه از طریق دیاگ این آی سی رو به مد برنامه نویسی برد؟ یا بوت مد (boot mod)
متشکرم
arazpjd (23rd May 2011),elc.rgb (17th October 2011),hz_hamed (20th January 2011),KIAN FAR (19th January 2011),m.aminifar (19th January 2011),majid62 (28th September 2012),omeed_1355 (16th November 2011),ramina (19th January 2011),reza batri (26th June 2011),reza_zolfi2005 (28th March 2011),rostam57 (20th January 2011),sajadnasirpor (29th November 2011),setareh1 (8th September 2013),slam (22nd August 2015),toti (18th January 2013),TuneUp_Vahab (10th February 2012),مهدی چیت بند (17th February 2011),امینی (25th January 2011),علي اصلاني (23rd January 2011)
من خودم در حدود 2 ساله که روی پردازنده های ARM از شرکت Atmel کار می کنم
درست دیتاشیت اون ایسی را نگاه نکردم .. اما فکر می کنم که از هسته arm استفاده کرده باشه..
دیاگ ؟ اگه همون دیباگ باشه این حقیقت درسته ..خیلی خیلی خلاصه شده می نویسم
هسته های Arm واسه برنامه ریزی خودشون از چند اینتر فیس استفاده می کنند . مثلا از رابط های سریال "دیباگر" رابط usb و رابط spi
هر کدوم اینها هم برای استفاده در درجه اول باید پیکر بندی بشند . با این پیکر بندی کار برنامه ریزی سرد تراشه که بهشم خود برنامه ریزی می گند خیلی خیلی ساده ترمیشه
می دونید کار با مثلا usb خیلی سخته .. اما شرکت بخاطر اینکه کاربر بتونه این کار را از این طریق انجام بده خودش داخل تراشه یک برنامه ای روی ROM جدای نوشته و قرار داده که تمام رابط های که باید برای کار اولیه با تراشه پیکر بندی بشند را انجام می ده .
برای اینکه تراشه را به مد BOOT-SAM ببریم مجبوریم که چند تا از پایه های خارجی میکرو را مقدار بدیم "صفر یا یک کنیم " مثلا توی AT91SAM7X256 باید از پایه های PGMEN0/1 و TST +NRST استفاده کنیم تا بتونیم تراشه را به حالت FFPIیا همون Fast flash programming interface ببریم که تو مود دیباگ فعال میشه حالا می تونیم قسمتی از حافظه را انتخاب و دانلود کنیم.
برای کار با این تراشه حتما به مستندات درست و حسابی نیازمندیم . 169 صفحه خیلی کمه .. واسه یه ایسی 8 بیتی بالا 500 صفحه دیتا شیت هست . بدشم اگه این ایسی تو بازار گیر بیاد و بشه بهش سرو کله بزنیم بهتر میشه کدها را حک کرد..
به این سادگی هم نمیشه با تغیر برنامه فلاش سیستم کامپیوتر را از ماشینی به ماشین دیگه تغییر داد باید ببینیم سخت افزار چی میگه .. شاید روی یک ماشین از ورودی یک یا پورت یک برای سنسوری استفاده کردند که روی ماشین دیگه اینطور نیست.. تو این بحث سخت افزار حرف اول میزنه
چند ماهی باید روی این ایسی وقت بزاری و جیک و پیکشا در بیاری .تا خوب باهاش اشنا نشی حتی فکر کردن بهش هم غلط است
اشگه شانس بیاری و چیزی به اسم منطقه حفاظت شده"Region lock /Area lock" که تو تکنولوژی ARM استفاده میشه بهش بر نخوری و تراشه کدینگ نشده باشه .مثل اب خوردنمیشه بشکنیش .
وقتی بچه بودم یک تفنگ بادی خریدم.. هرشب تو خیابون همه گنجشکها را می زدم ..به حدی که هرشب تا صد تاشون پر کند رو زمین در حالی که به خون مغلتیدن سر می کردم.. یه روز که داشتم تو حیات خونه درس می خوندم یه بچه گنجشک اوفتا رو کتابم .. برش داشتم و دلم سیش سوخت.. پیش خودم نگهش داشتم .. روز اول ..دوم ..سوم .. دیگه به جای اینکه برم شبا بکشمون کتار همون جوجه موندم تا بلخره یک ماه بعد پرش خوب بزرگ شد و پرواز می کرد ..جوری که می اومد می نشست روی شونهام تا صداش می کردم.. یه روز وقتی رفت دیگه بر نگشت ..خیلی عصبی و ناراحت بودم تا اینکه چند روز بعد کنار دیوار تو کوچه در حالی که سینهاش خوبی بود دیم که مرده بود ....
از اون روز به بعد دیگه هیچ وقت دست به تفنگم نبردم ..چون اینهمه کشتم .. اما نتونستم یکشونا بزرگ کنم..
elc.rgb (17th October 2011),hz_hamed (20th January 2011),KIAN FAR (19th January 2011),m.aminifar (19th January 2011),majid62 (28th September 2012),pps2011 (20th March 2012),ramina (19th January 2011),rostam57 (20th January 2011),sajadnasirpor (19th December 2011),TuneUp_Vahab (10th February 2012),مهدی چیت بند (10th February 2011),محمد دهقان (19th January 2011),امینی (25th January 2011),علي اصلاني (23rd January 2011)
سلام
در تبدیل ecu نیازی به تغییر و دوباره پرگرام کردن کلی میکرو نیست . تمام بلوکهای داخلی ecu ها با هم تقریبا مشترکه مثلا تو 206 دو تا سنسور اکسیژن هست ولی روی 405 یکی وسله . با توجه به کانفیگها و ignition map و injection map های مختلف که واسه هر ماشین مختص خودشه میتوان از ecu های مختلف استفاده کرد . مثلا اگه شما اون کانفیگها و مپ ها رو داشته باشی و برنامه اینترفیس اون Ecu خاص میشه هر نوع ecu رو واسه هر ماشینی کانفیگ کرد و انداخت روش. و نیازی به دونستن جزئیات خیلی ریز ایسی مثل بوت مد و ... نیست . چون این دستگاههای اماده که تبدیل ecu میکنن هیچ کدومشون نیاز به باز کردن ecu هم ندارن مگر اینکه سخت افزار مربوطه نیاز به اصلاحات داشته باشه . در پردازنده های ecu ها هم تا اونجا که من اطلاع دارم از هسته arm استفاده نشده . از این گذشته arm یک میکروی با قابلیتهایی خاص که کاربرد عمده اش در سیستمهای موبایل و سرگرمی و در محیطهای پر نویز خودرو و یا محیطهای صنعتی قابل استفاده نیست . در داخل ecu ها بیشتر از ای سی ها و پردازنده های شرکت infenon استفاده شده
elc.rgb (17th October 2011),hz_hamed (20th January 2011),KIAN FAR (19th January 2011),m.aminifar (19th January 2011),mahmanel (21st March 2011),majid62 (28th September 2012),pps2011 (20th March 2012),ramina (19th January 2011),rostam57 (20th January 2011),sajadnasirpor (19th December 2011),TuneUp_Vahab (10th February 2012),مهدی چیت بند (17th February 2011),محمد دهقان (19th January 2011),امینی (19th January 2011),حمید بهرامپور (10th January 2013),علي اصلاني (23rd January 2011)
Infineon battles ARM in automotive safety
اینا من نمی گم متخصص های درست و حسابی می گند
"infineon پردازنده های هسته arm را در امنیت خودروبه مبارزه طلبید "
http://www.engineerlive.com/Electron..._safety/19628/
خیلی ها این اشتباه ها می کنند که فکر می کنند arm یک میکرو یا پردازش گره و این غلطه .. در واقع Arm یک هسته هست .. که می تونید از www.arm.com اطلاعات بیشتری بگیری و حتا اونا خریداری کنید .
همه سازنده های میکرو پرسسور از arm این هسته استفاده می کنند و تراشه با هست arm خودشون را دارند . مثل atme .philips. texas instrument.. intel.
حتی همین تو لید کنند پردازندهای infineon هم از این هسته 16 بیتیش که به نام thumb "بند انگشتی" معروفه استفاده می کنه
http://www.eetimes.com/electronics-n...security-chips
اینا یه سر بزن
Infineon X-GOLD 213
وقتی بچه بودم یک تفنگ بادی خریدم.. هرشب تو خیابون همه گنجشکها را می زدم ..به حدی که هرشب تا صد تاشون پر کند رو زمین در حالی که به خون مغلتیدن سر می کردم.. یه روز که داشتم تو حیات خونه درس می خوندم یه بچه گنجشک اوفتا رو کتابم .. برش داشتم و دلم سیش سوخت.. پیش خودم نگهش داشتم .. روز اول ..دوم ..سوم .. دیگه به جای اینکه برم شبا بکشمون کتار همون جوجه موندم تا بلخره یک ماه بعد پرش خوب بزرگ شد و پرواز می کرد ..جوری که می اومد می نشست روی شونهام تا صداش می کردم.. یه روز وقتی رفت دیگه بر نگشت ..خیلی عصبی و ناراحت بودم تا اینکه چند روز بعد کنار دیوار تو کوچه در حالی که سینهاش خوبی بود دیم که مرده بود ....
از اون روز به بعد دیگه هیچ وقت دست به تفنگم نبردم ..چون اینهمه کشتم .. اما نتونستم یکشونا بزرگ کنم..
elc.rgb (17th October 2011),hz_hamed (20th January 2011),iraj917 (8th June 2011),KIAN FAR (19th January 2011),m.aminifar (19th January 2011),majid62 (28th September 2012),ramina (19th January 2011),reza batri (26th June 2011),rostam57 (20th January 2011),sajadnasirpor (19th December 2011),TuneUp_Vahab (10th February 2012),مهدی چیت بند (10th February 2011),محمد دهقان (19th January 2011),امینی (20th January 2011),حمید بهرامپور (10th January 2013),علي اصلاني (23rd January 2011)




سلام
میشه یک کمی بیشتر در این مورد توضیح بدید دوست عزیز
یا اگه ممکنه دو تا برنامه ی این آی سی ها رو اگه دارید آپلود کنید تا بیشتر با این کار آشنا بشیم
این دستگاهی که من دارم ECU رو تو حالت بوت مد میبره و برنامه ریزی میکنه مثل یک پروگرام تمامی موارد پاک کردن وریفای برنامه ریزی و غیره رو داره
برای برنامه ریزی فلش داخلی این آی سی این طوری که من فکر میکنم باید حتما" آی سی رو به مد برنامه ریزی برد
elc.rgb (17th October 2011),hz_hamed (20th January 2011),KIAN FAR (19th January 2011),m.aminifar (19th January 2011),majid62 (28th September 2012),ramina (19th January 2011),reza batri (26th June 2011),rostam57 (20th January 2011),sajadnasirpor (19th December 2011),TuneUp_Vahab (10th February 2012),مهدی چیت بند (17th February 2011),امینی (25th January 2011),علي اصلاني (23rd January 2011)
سلام
شما جهت تبديل ecu باز كرده و پين بوت مد جامپر ميكنيد يا با اين دستگاهي كه دارين بدون باز كردن عمل پرو گرامينگ انجام ميدين؟
اون نقشه و مداري كه گزاشتين هم درسته و يك نوع اينترفيس ارتباطي با ecu هستش (بيشتر ecu هاي اوپايي) . قاعدتا بايد كار كنه فقط مهم داشتن برنامه هاشه . بعضي از دستگاههي دياگ هم از اين نوع اينترفيس استفاده ميكنن ، البته اون قسمت تبديل كه تو نقشه شما ترانزيستوريه يه اي سي مخصوص داره .
arazpjd (9th March 2012),elc.rgb (17th October 2011),Elec (19th January 2011),hz_hamed (20th January 2011),KIAN FAR (19th January 2011),m.aminifar (19th January 2011),majid62 (28th September 2012),ramina (19th January 2011),reza batri (26th June 2011),rostam57 (20th January 2011),sajadnasirpor (19th December 2011),TuneUp_Vahab (10th February 2012),مهدی چیت بند (10th February 2011),محمد دهقان (19th January 2011),امینی (20th January 2011),علي اصلاني (23rd January 2011)




ویرایش توسط محمد دهقان : 19th January 2011 در ساعت 23:18
ARIYA (20th January 2011),elc.rgb (17th October 2011),KIAN FAR (20th January 2011),m.aminifar (19th January 2011),majid62 (28th September 2012),ramina (25th January 2011),rostam57 (20th January 2011),sajadnasirpor (29th November 2011),TuneUp_Vahab (10th February 2012),علي اصلاني (23rd January 2011)








سلام: دوست عزیر شما درست میگین تمام برنامه ها تقریبا که نه 100درصد شبیه هم هستن مثال برنامه یکی ازسوزنهای انژکتور پراید ویا 405 در یک ایسیه قابل برنامه ریزی مثل 29F400BBکه در ایسیو زیمنس استفاده شده در یک خط نوشته شده مسله مهم اینه که بدونی در کدوم خط ایسی نوشته شده تا بشه برنامه سوزن مورد نظر تعقیر داد حالا به هر دلیلی شتاب بیشتر بشه یا مصرف کم کنی مثال تایم پاشش سوزن انژکتورپرایددر حالت دور موتور 900 دور در دقیقه 2.5میلی ثانیه هست ولی در405 - 4 - میلی ثانیه هست حالا این تایم پاشش در دور های مختلف و یا سرعت های مختلف فرق میکنه یا این که با ایسیو پراید 206 میشه روشن کرد ولی تایم پاشش سوزن ها -تایم جرقه کویل ها - و فعال شدن فن های خنک کننده موتور فرق می کنه حالا این ماشین 206 هست ایسیو پراید زمانی که می خواهی این خودرو عیب یابی بشه با برنامه ایسو موتور 206کارنمی کنه حتما باید با برنامه پراید عیب یابی کنید حالا در بین یکسری مشکلات دیگه ای هم هست از قبیل عدم ارتباط ایسو موتور با BSIکه چراغ چک و چراغ دینام روشن میمونه امپر اب و کیلومتر کار نمی کنه حالا ازهزینهای که باید برای این کار گذاشت بگذریم به نظر شما چه مدت زمانی باید وقت گذاشت تا پارامتر های سنسور های مختلف برای تبدیل ایسو پراید به 206 برنامه نویسی کنیم![]()
---------------------------------------------------------------------------------------------
- میان اینهمه "نامردی" باید شیطان را تحسین کرد که "دروغ" نگفت ...
جهنم را به جان خرید، اما "تظاهر" به دوست داشتن آدم نکرد
ali_j (19th January 2011),elc.rgb (17th October 2011),KIAN FAR (19th January 2011),majid62 (28th September 2012),pps2011 (20th March 2012),ramina (19th January 2011),reza batri (26th June 2011),rostam57 (27th January 2011),sajadnasirpor (19th December 2011),TuneUp_Vahab (10th February 2012),مهدی چیت بند (10th February 2011),محمد دهقان (19th January 2011),امینی (20th January 2011),احمد برقکار (19th January 2011),علي اصلاني (23rd January 2011)
سلام
مسئله پيدا كردن خط برنامه نيست . مقدار پاشش انژكتور و زمان ادونس جرقه كويل از روي يك سري جداول كه بستگي به پارامترهاي مختلف براي هر خودروي خاص هست تعيين ميشود كه به اين جداول ignition map و injection map ميگن . براي تبديل يك ecu به يك ماشين ديگه باييد اين جداول داخلش لود بشه . اين پارامترها رو هم كساني كه موتور طراحي كردن در اختيار دارن و گرنه برنامه نويسيش كاري نداره . اون قسمت كار هم از تخصص ما خارج است . اگه اون جداول و پارامترها داشته باشيم هر نوع ecu رو ميشه رو هر ماشين انداخت . راحت ترين كار پيدا كردن برنامه هاي اماده ايران خودرو و سايپاست و اينترفيس .
elc.rgb (17th October 2011),KIAN FAR (19th January 2011),m.aminifar (19th January 2011),pps2011 (20th March 2012),ramina (19th January 2011),reza batri (26th June 2011),rostam57 (27th January 2011),sajadnasirpor (19th December 2011),TuneUp_Vahab (10th February 2012),مهدی چیت بند (17th February 2011),محمد دهقان (19th January 2011),امینی (20th January 2011),حمید بهرامپور (10th January 2013),علي اصلاني (23rd January 2011)
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)