
نوشته اصلی توسط
parvizm
درود
مدتی هست باطری پراید بنده دشارژ میشه و من شب تا صبح شارژ میکنم و خوب کار میکنه تا اینکه اگر شب تا روز بعد یعنی عصر روز بعد روشن نکنم یعنی حدود 24 ساعت بعد ، باطری بازم دشارژ میشه اولا" میخواستم بدونم که آیا این طبیعیه و باطری دیگه عمر مفیدش تموم شده و توضیح اینکه باطری اتمیک هست و حدود 2 سال پیش خریدم و بعدش طبق توصیه شما بنده سیم مثبت باطری رو از ماشین جدا کردم و یک لامپ 12 آمپر قرار دادم یعنی یک سر اون رو به سیمی که جدا کردم و سر دیگه به مثبت باطری وصل کردم اما دیدم که لامپ روشن شد و نور ضعیفی داره و وقتی در ماشین رو باز میکنم پر نور میشه آیا این نشانه ی برق دزدی هست یا بنده اشتباه امتحان کردم و طبیعیه ؟
سپاس از همکاریتون
با سلام
دوست عزیز چند وقت پیش بنده هم دقیقا مشکل شما رو روی ماشین خودم دیدم
من خودم با آمپر متر تست کردم وقتی ماشین خاموش بود مقداری جریان از آمپرمتر کشیده میشد که در حده 1.5 تا 2 آمپر بود
این مساله غیر طبیعی هست و نشانه نشتی تو سیم کشی ماشین بود
حالا شما با لامپ تست کردید و دقیق مشخص نشده در حالت طبیعی باید جریان خیلی کمی تو اندازه میلی آمپر از باطری کشیده بشه اونم برای
مصرف دزدگیر و ای سی یو که مقدار زیادی نباید باشه
خلاصه هر کی یه ایرادی رو ماشین گذاشت خرابی دینام خرابی باطری حتی خرابی ای سی یو ماشین
تا اینکه بعد از چند روز گشتن و تست کردن متوجه شدم یک از سوکتهای زیر صندلی راننده که سرش آزاد بود و انداخته بودن کف ماشین
آب بارندگی اخیر تو ماشین نفوذ کرده بود نمد زیر کف پوش رطوبت رو جذب و مابین سوکت و کف ماشین اتصالی کرده بود رسوب سر سوکت
باعث نشتی برق میشد که خدا رو شکر پیدا کردم و از بروز حوادث خطرناک جلوگیری شد
اکثرا تو این فصل که تو خیابونا و داخل ماشین خیس میشه تو ماشینهای استاندارد ایرانی چنین مشکلاتی پیش میاد
این تجربه بنده بود خدمت شما عرض کردم
در ضمن آب اگه به سایر قسمتهای سیکشی ماشین هم بخوره و رسوب کنه می تونه باعث چنین مشکلاتی بشه
موفق باشید