.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 22

موضوع: مشکل در انژکتور زیمنس

Hybrid View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1


    تاریخ عضویت
    Jun 2013
    نوشته ها
    16
    تشکر ها
    10
    22 سپاس از14 پست

    پیش فرض

    سلام دوستان عزیز
    این مشکل ما هنوز حل نشده Click here to enlarge
    نمیدونم چرا استپر داره اطلاعات غلط میگیره!!! استپر رو باز میکنی قشنگ معلومه خیلی وقته اصلا حالت کاملا بسته رو تجربه نکرده (سرش دوده گرفته و هیچ خطب روی اونجایی که باید روی سیلندرش بخوابه نیفتاده) حتی مواقعی هم که مثلا درست کار میکنه در واقع درست نبوده. همونطور که اساتید میدونید موقع بستن سوییچ باید استپر مسیر رو ببنده، یعنی اگه استپر بیرون باشه، میله ی استپر پرت بشه بیرون، در حالیکه ماشین ما در این حالت میله یه ذره میاد بیرن و دوباره برمیگرده داخل! قدیم ها که مشکلی نداشت به این صورت بود البته (پرت میشد بیرون)
    ضمنا باید اینم بگم که در سال گذشته ماشین مشکل شارژ بالای دینام داشت (شاید ربط داشته باشه) و بعد از اینکه دینام درست شد، یکی دو ماه بعد ایسیو گاز سوخت و تعویض شد ولی بنزین موردی نداشت تا اینکه این مشکل بوجود اومد.
    کسی کمکی از دستش برمیاد دریغ نکنه Click here to enlargeClick here to enlarge
    ویرایش توسط amir_zm : 2nd August 2016 در ساعت 21:10

  2. 2کاربر از amir_zm بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    davood arbabi (3rd August 2016),TuneUp_Vahab (3rd August 2016)

  3. #2


    تاریخ عضویت
    Mar 2016
    محل سکونت
    گلستان
    علایق
    برق و الکترونیک
    شغل و حرفه
    تعمیرات تخصصی برق،انژکتور و کولر سواری
    سن
    38
    نوشته ها
    142
    تشکر ها
    4,337
    350 سپاس از130 پست

    Icon2 پاسخ : مشکل در انژکتور زیمنس

    Click here to enlarge نوشته اصلی توسط amir_zm Click here to enlarge
    سلام دوستان عزیز
    این مشکل ما هنوز حل نشده Click here to enlarge
    نمیدونم چرا استپر داره اطلاعات غلط میگیره!!! استپر رو باز میکنی قشنگ معلومه خیلی وقته اصلا حالت کاملا بسته رو تجربه نکرده (سرش دوده گرفته و هیچ خطب روی اونجایی که باید روی سیلندرش بخوابه نیفتاده) حتی مواقعی هم که مثلا درست کار میکنه در واقع درست نبوده. همونطور که اساتید میدونید موقع بستن سوییچ باید استپر مسیر رو ببنده، یعنی اگه استپر بیرون باشه، میله ی استپر پرت بشه بیرون، در حالیکه ماشین ما در این حالت میله یه ذره میاد بیرن و دوباره برمیگرده داخل! قدیم ها که مشکلی نداشت به این صورت بود البته (پرت میشد بیرون)
    ضمنا باید اینم بگم که در سال گذشته ماشین مشکل شارژ بالای دینام داشت (شاید ربط داشته باشه) و بعد از اینکه دینام درست شد، یکی دو ماه بعد ایسیو گاز سوخت و تعویض شد ولی بنزین موردی نداشت تا اینکه این مشکل بوجود اومد.
    کسی کمکی از دستش برمیاد دریغ نکنه Click here to enlargeClick here to enlarge
    درود
    دوست عزیز شما پارامتر سنسور اکسیژن رو درحالت موتور روشن روی بنزین چک کنید آیا روی ولتاژ 800± ثابت مونده یا نه؟اگر ثابت است باتوجه به نقشه پایه چهار اکسیژن سنسوررا از سمت ecuبنزین و خود سنسور روی یکی از سوکت های ecuگاز پیدا کنید و بوسیله پنس از ecuگاز جدا و مستقیم به هم نصب کنید بعد ecuبنزین رو فلش کنید باید پارامتر سنسور رو بنزین از صد تا نهصد نوسان داشته باشه،حالا ماشین رو چندروز روی بنزین تست کنید اگه به امیدخدا مشکل حل شد پایه چهار سنسور را مابین ecuگاز و بنزین قطع کرده وبه پایه‌های87a و 30 افتامات پنج فیش معمولی
    نصب کنید و برق بوبین رله را از بوبین رگلاتور گاز بگیرید،فقط بااین کار چراغ چک رو گاز روشن میشه ولی هیچ مشکلی برای ماشین نداره.این عیب معمولا بخاطر ولتاژ دادن غیرطبیعی شبیه ساز اکسیژن سنسور داخل ecuگاز باعث میشه ecuبنزین بهم بریزه و موجب عیوبی ازقبیل گاز خوردن بی دلیل خودرو بشه.من روی پیکان وانت ازاین عیب زیاد داشتم که با این روش حل شده.نتیجه را اعلام کنید.(موفق باشید)

  4. 2کاربر از davood arbabi بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    amir_zm (3rd August 2016),TuneUp_Vahab (3rd August 2016)

  5. #3


    تاریخ عضویت
    Jun 2013
    نوشته ها
    16
    تشکر ها
    10
    22 سپاس از14 پست

    پیش فرض پاسخ : مشکل در انژکتور زیمنس

    Click here to enlarge نوشته اصلی توسط davood arbabi Click here to enlarge
    درود
    دوست عزیز شما پارامتر سنسور اکسیژن رو درحالت موتور روشن روی بنزین چک کنید آیا روی ولتاژ 800± ثابت مونده یا نه؟اگر ثابت است باتوجه به نقشه پایه چهار اکسیژن سنسوررا از سمت ecuبنزین و خود سنسور روی یکی از سوکت های ecuگاز پیدا کنید و بوسیله پنس از ecuگاز جدا و مستقیم به هم نصب کنید بعد ecuبنزین رو فلش کنید باید پارامتر سنسور رو بنزین از صد تا نهصد نوسان داشته باشه،حالا ماشین رو چندروز روی بنزین تست کنید اگه به امیدخدا مشکل حل شد پایه چهار سنسور را مابین ecuگاز و بنزین قطع کرده وبه پایه‌های87a و 30 افتامات پنج فیش معمولی
    نصب کنید و برق بوبین رله را از بوبین رگلاتور گاز بگیرید،فقط بااین کار چراغ چک رو گاز روشن میشه ولی هیچ مشکلی برای ماشین نداره.این عیب معمولا بخاطر ولتاژ دادن غیرطبیعی شبیه ساز اکسیژن سنسور داخل ecuگاز باعث میشه ecuبنزین بهم بریزه و موجب عیوبی ازقبیل گاز خوردن بی دلیل خودرو بشه.من روی پیکان وانت ازاین عیب زیاد داشتم که با این روش حل شده.نتیجه را اعلام کنید.(موفق باشید)
    سلام داود جان
    ممنونم

    فقط یه موردی هست. این مشکل گاهی اوقات درست میشه و ماشین درست کار میکنه ولی یهو اینطوری میشه. مشکلاتی که شما ه تا حالا روبرو بودین همینطوری بود؟
    متاسفانه دیاگ ندارم
    در مورد سنسور، اون اوایل که اینطوری شد چند بار رفتم دیاگ زد ولی خودن نگاه نکردم و گفت همه سنسور ها درست کار میکنن. البته دو سه ماه پیش سنسور اکسیژن مشکل داشت (ماشین بد روشن مید و ریپ میزد اول صبح) که عوض شد ولی توی این مشکل گاز خوردن تاثیری نذاشت.
    راستی یه موردی رو بگم. ایسیو اصلی این ماشین لندی رنزو بود که اگر سوکت سنسور اکسیژن رو قطع میکردی باز هم مشکلی پیش نمیومد ولی این ایسیو نگارین رو یه بار تست کردم و سنسور رو قطع کردم که خاموش شد! یعنی اصلا بدون سنسور اکسیژن کار نمیکرد!
    حالا در مورد این چیزایی که گفتین، پایه 4 سنسور زیمنس کدوم میشه؟ 2 تا سیم رنگی (اگر اشتباه نکنم یکیش طوسیه و یکیش مشکی) داره دو تا سفید. بعد این کارا حتما فلش نیازه؟
    اون موقع که میبردم دیاگ، با فلش کردن، 2 روز درست میشد و دوباره این مشکل بوجود میومد!

    با هم تشکر میکنم Click here to enlarge

  6. نمایش تمام تشکر های amir_zm در این پست:

    davood arbabi (4th August 2016)

  7. #4


    تاریخ عضویت
    Mar 2016
    محل سکونت
    گلستان
    علایق
    برق و الکترونیک
    شغل و حرفه
    تعمیرات تخصصی برق،انژکتور و کولر سواری
    سن
    38
    نوشته ها
    142
    تشکر ها
    4,337
    350 سپاس از130 پست

    Icon2 پاسخ : مشکل در انژکتور زیمنس

    درود
    امیر آقا اگه به تایپیک قبلی توجه کنی گفتم پایه چهار رو مابین کنترل یونیت گاز وبنزین قطع کن،اگه بین یونیت گاز و سنسور قطع کن بزاری ماشین روی گاز کار نمیکنه،شما پایه 44 یونیت بنزین رو قطع کن و سیم های قطع شده رو به افتامات وصل کن مطابق توضیحاتی که قبلا گفتم،بعد ماشینو ببر واست ریست کنن،اگه درست نصب کرده باشی ماشین روی گاز هیچ مشکلی نداره فقط چراغ چک میزنه که به محض تغییر سوخت به بنزین چک خاموش میشه،یه مورد دیگه اینه که نودرصد کنترل یونیت های گاز که ایرانی هستن از قسمت شبیه ساز اکسیژن درست عمل نمیکنن و یونیت بنزین رو مشکل دار میکنن منتهی روی هرخودرویی ممکنه عیوب متفاوتی نشون بده،دیروز یه پراید با یونیت گاز وارش گستر رو داشتم که تو دور بالا ریپ میزد که بخاطر همین شبیه ساز بود،بنده خدا میگفت سه ماهه بخاطر این عیب تمام قطعات ماشینو عوض کردن تعمیر کارا،شما اینکارو بکن خرج زیادی هم نداره به احتمال 95%مشکلت حل میشه .

  8. 2کاربر از davood arbabi بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    amir_zm (4th August 2016),dvb 7 (10th August 2016)

  9. #5


    تاریخ عضویت
    Jun 2013
    نوشته ها
    16
    تشکر ها
    10
    22 سپاس از14 پست

    پیش فرض پاسخ : مشکل در انژکتور زیمنس

    Click here to enlarge نوشته اصلی توسط davood arbabi Click here to enlarge
    درود
    امیر آقا اگه به تایپیک قبلی توجه کنی گفتم پایه چهار رو مابین کنترل یونیت گاز وبنزین قطع کن،اگه بین یونیت گاز و سنسور قطع کن بزاری ماشین روی گاز کار نمیکنه،شما پایه 44 یونیت بنزین رو قطع کن و سیم های قطع شده رو به افتامات وصل کن مطابق توضیحاتی که قبلا گفتم،بعد ماشینو ببر واست ریست کنن،اگه درست نصب کرده باشی ماشین روی گاز هیچ مشکلی نداره فقط چراغ چک میزنه که به محض تغییر سوخت به بنزین چک خاموش میشه،یه مورد دیگه اینه که نودرصد کنترل یونیت های گاز که ایرانی هستن از قسمت شبیه ساز اکسیژن درست عمل نمیکنن و یونیت بنزین رو مشکل دار میکنن منتهی روی هرخودرویی ممکنه عیوب متفاوتی نشون بده،دیروز یه پراید با یونیت گاز وارش گستر رو داشتم که تو دور بالا ریپ میزد که بخاطر همین شبیه ساز بود،بنده خدا میگفت سه ماهه بخاطر این عیب تمام قطعات ماشینو عوض کردن تعمیر کارا،شما اینکارو بکن خرج زیادی هم نداره به احتمال 95%مشکلت حل میشه .

    خیلی ممنونم داود جان
    من اشتباه متوجه شدم، فکر کردم میگین ورودی به ایسیو گاز نیاد کلا. چک میکنم خبر میدم
    لطف کن پیام خصوص رو هم چک کن
    ویرایش توسط amir_zm : 4th August 2016 در ساعت 22:37

  10. نمایش تمام تشکر های amir_zm در این پست:

    davood arbabi (5th August 2016)

  11. #6


    تاریخ عضویت
    Mar 2016
    محل سکونت
    گلستان
    علایق
    برق و الکترونیک
    شغل و حرفه
    تعمیرات تخصصی برق،انژکتور و کولر سواری
    سن
    38
    نوشته ها
    142
    تشکر ها
    4,337
    350 سپاس از130 پست

    Icon2 پاسخ : مشکل در انژکتور زیمنس

    Click here to enlarge نوشته اصلی توسط amir_zm Click here to enlarge
    خیلی ممنونم داود جان
    من اشتباه متوجه شدم، فکر کردم میگین ورودی به ایسیو گاز نیاد کلا. چک میکنم خبر میدم
    لطف کن پیام خصوص رو هم چک کن
    درود
    امیرجان من یک نکته رو فراموش کردم اغلب کامپیوترهای گاز ایرانی اکثریت زمانی که خودرو روی بنزینه درحالت حرکت توی دورهای خاص ممکنه ولتاژ بالا ارسال کنه،با عرض پوزش شما افتامات پنج فیش را به اینصورت نصب کنید:
    ورودی و خروجی پایه4 سنسور را روی یونیت گاز بوسیله بیزر مولتی متر پیدا کنید،به اینصورت که اول یکی از قطب های باتری را جدا کرده که مولتی متر عیب پیدا نکنه،یه سر پروپ رو به پایه چهار(سیم مشکی)وسر دیگر را تک تک رو پایه های یونیت گاز تست کنید تا پیداشود وسیم را ا ز زیر یونیت جدا کنید،معمولا سیم خروجی هم کنار ورودی هست برای مطمئن شدن یه سر پروپ را روی پایه 44 وسر دیگر راطبق روال بالا پیدا کنید و قطع کنید،حالا سیم ورودی که از پایه4 سنسور میادرو به پایه30 رله و سیم ورودی یونیت گاز رو به پایه 87 رله و در آخر سیم خروجی یونیت گاز را قطع و به پایه87a رله نصب کن(سیمی که سمت یونیت بنزین میره)،برق بوبین رله هم به برق بوبین رگلاتور گاز،در این حالت شما زمانی ماشین را روی گاز میزنی سیگنال سنسور فقط برای یونیت گاز میاد و زمانی که روی بنزین میزنی سیگنال به طور کامل از یونیت گازقطع میشه و فقط برای یونیت بنزین ارسال میشود و کلا از ورودی وخروجی یونیت گاز جدا میشه وهیچ دخالتی نداره،این روش اگه درست نصب کنی خیلی بهتر از روش قبل هست وصدرصد جواب میده،نتیجه رو اعلام کنید.
    موفق باشید...

  12. 2کاربر از davood arbabi بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    amir_zm (5th August 2016),dvb 7 (10th August 2016)

  13. #7


    تاریخ عضویت
    Jun 2013
    نوشته ها
    16
    تشکر ها
    10
    22 سپاس از14 پست

    پیش فرض پاسخ : مشکل در انژکتور زیمنس

    Click here to enlarge نوشته اصلی توسط davood arbabi Click here to enlarge
    درود
    امیرجان من یک نکته رو فراموش کردم اغلب کامپیوترهای گاز ایرانی اکثریت زمانی که خودرو روی بنزینه درحالت حرکت توی دورهای خاص ممکنه ولتاژ بالا ارسال کنه،با عرض پوزش شما افتامات پنج فیش را به اینصورت نصب کنید:
    ورودی و خروجی پایه4 سنسور را روی یونیت گاز بوسیله بیزر مولتی متر پیدا کنید،به اینصورت که اول یکی از قطب های باتری را جدا کرده که مولتی متر عیب پیدا نکنه،یه سر پروپ رو به پایه چهار(سیم مشکی)وسر دیگر را تک تک رو پایه های یونیت گاز تست کنید تا پیداشود وسیم را ا ز زیر یونیت جدا کنید،معمولا سیم خروجی هم کنار ورودی هست برای مطمئن شدن یه سر پروپ را روی پایه 44 وسر دیگر راطبق روال بالا پیدا کنید و قطع کنید،حالا سیم ورودی که از پایه4 سنسور میادرو به پایه30 رله و سیم ورودی یونیت گاز رو به پایه 87 رله و در آخر سیم خروجی یونیت گاز را قطع و به پایه87a رله نصب کن(سیمی که سمت یونیت بنزین میره)،برق بوبین رله هم به برق بوبین رگلاتور گاز،در این حالت شما زمانی ماشین را روی گاز میزنی سیگنال سنسور فقط برای یونیت گاز میاد و زمانی که روی بنزین میزنی سیگنال به طور کامل از یونیت گازقطع میشه و فقط برای یونیت بنزین ارسال میشود و کلا از ورودی وخروجی یونیت گاز جدا میشه وهیچ دخالتی نداره،این روش اگه درست نصب کنی خیلی بهتر از روش قبل هست وصدرصد جواب میده،نتیجه رو اعلام کنید.
    موفق باشید...
    ممنون بابت وقتی که گذاشتین.
    یه رله داشتم رفتم پیداش کردم دیدم 4 فیشه Click here to enlarge
    باید برم یه دونه 5 فیش بخرم و اجرا کنم. امیدوارم درست بشه. بعد از اجرا حتما خبر میدم. تشکرClick here to enlarge

  14. نمایش تمام تشکر های amir_zm در این پست:

    davood arbabi (6th August 2016)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University