.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 25

موضوع: کمک برای رفع خطای سنسور ناک پژو 405

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #15


    تاریخ عضویت
    May 2017
    محل سکونت
    اراک
    شغل و حرفه
    تنظیم موتور
    نوشته ها
    15
    تشکر ها
    15
    45 سپاس از15 پست

    پیش فرض

    سلام

    با اینکه خیلی از زمان این تاپیک گذشته ولی خواستم تجربه و اطلاعاتی که دارم قرار بدم چون ممکنه هنوزم بدرد کسی بخوره و همینظور چون اطلاعات تکمیلی هست ارزش بیانش رو داشت

    اول وظیفه سنسور ناک رو میگم جهت کسانی که اطلاع ندارن کسانی که که مطلع هستن یادآوری میشه ...
    وظیفه سنسور ناک شناسایی ضربات تولید شده توسط موتور هست که از احتراق ناقص یا زودرس که قبل از بالا اومدن پیستون اتفاق میوفته که اکثرا با صدای فیلر سوپاپ اشتباه میگیرن ...
    صدای ناک شبیه شر شر شر شر یا خر خر خر خر که معمولا در حالت دنده مرده بیشتر مشاهده میشه هست که البته وقتی زیاد باشه قابل شنیدن هست ولی ناک های خیلی کوچیک تری تولید میشه که ما با وجود صدای موتور و غیره متوجه اونها نخواهیم شد و این سنسور این ناک ها و ریز ترین ناک هارو شناسایی میکنه و به ecu گزارش میده که با ریتارد کردن جرقه زنی و افزایش پاشش یعنی غنی تر کردن ناک رو کاهش بده

    برای مثال بنزین بی کیفیت ( دارای اکتان پایین ) باعث بوجود اومدن ناک میشه و یا توسط یه سری تعمیر کارا که پیستون زانتیایی میزارن روی 405 1800 که باعث میشه تراکم از 9.2 به 10.4 افزایش پیدا کنه و این موضوع باعث افزایش قدرت میشه ولی نه با هر بنزی مخصوصا بنزین موجود در ایران که اکتان پایینی داره ، باعث تولید ناک میشه ولی در موتور های استاندارد کمتره ولی بازم در اونها اتفاق میوفته چون برنامه نویسی ecu طوری نوشته شده که همیشه موتور در آستانه ناک باشه که بیشترین قدرت تولید بشه ...
    بگذریم داستان کل ناک رو یه جورایی کامل تشریح کردم

    حالا بر میگیردم به ecu و مشکل چراغ چک
    سری s2000 مدل 10 و 11 و lc و ilc و pl4 به صورتی زاتی مشکل برنامه نویسی دارن وقتی این سنسور گزارش ناک رو ارسال میکنه این مدل ها که گفتم به جای اینکه فقط عمل تعریف شده ( کم کردن آوانس یعنی ریتارد کردن و افزایش سوخت ) را انجام بدن همزمان چراغ چک هم روشن میکنن که البته بعد از خاموش روشن کردن موتور چراغ چک خاموش میشه و روشن نمیشه تا زمانی که دوباره ناک های قابل توجه گزارش بشه

    من خودم یه تست ساده انجام دادم زمانی که با موتور سر گاز بری و دور هارو بیشتر از 2500 الی 3000 دور پر نکنی و حالت تخته گاز هم گاز ندی اصلا چک روشن نمیشه چون ناک های تولیدی خیلی کم هستن و مقدارشون قابل توجه نیستن که باعث شکه شدن ecu بشه و باعث بشه چراغ چک رو روشن کنه

    خلاصه راه حل رفع این روشن شدن چک اینه که برنامه نویسی این مدل هارو بروز کنید که 2 راه وجود داره :
    دانلود
    تبدیل

    من خودم به شخصه دانلود رو اصلا پیشنهاد نمیکنم ( خاصیت دانلود بروز شدن برنامه اون مدل ecu هست که شامل رفع تمامی ایرادات هست ) چون تمام این سری های s2000 البته به جز 10 و 11 قابل تبدیل شدن به آخرین مدل s2000 که slc هست رو دارن
    پس تبدیل میکنم دلیلش هم اینه که برنامه نویسی این ورژن اصلاحات اساسی داره که شامل کاهش مصرف سوخت افزایش شتاب رفع عیب چراغ چک و خطای سنسور ناک و کاهش دمای روشن شدن فن از 97 درجه به 90 داره پس بدون هیچ فکری فقط تبدیل به slc میزنم

    من خودم 405 1800 با پیستون زانتیا دارم تراکمم بالاست نسبت به استاندارد ها با s2000-10 تست گرفتم شتابم کمتر و مشکل چراغ چک داشتم ولی با slc تست کردم شتابم واضح بیشتر شد واقعا واقعا بیشتر بود طوری که وقتی دنده 1 تخته میکردم محکم میچسبیدم تو صندلی موتور کاملا وحشی بود ولی با S2000-10 نرمال هست و قدرت قابل توجهی نداره که حتی من تست شتاب 0-100 با s2000-10 گرفتم تایمم 13 الی 13.5 ثانیه شد ( البته با slc فراموش کردم تست بگیرم ) در صورتی که باید برای 405 1800 فابریک 11 ثانیه باشه پس نتیجه ای که گرفتم اینه که با slc به قدرت واقعی 1800 ای میرسم و برای من که تراکمم زیاد تره و قدرت بیشتری داره البته با بنزین سوپر ... باید حتی کمتر از 11 ثانیه بشه حداقل نیم ثانیه ...


    من خودم به شخصه این سری تغییرات رو دادم که با اطمینان به این تجربه و اطلاعات رسیدم و اینجا به اشتراک میزارم :
    نصب سیم کشی نو
    نصب سنسور ناک بوش اصل آلمان نو
    نصب سنسور دریچه گاز کپسون نو
    نصب سنسور اکسیژن اصلی درجه یک
    نصب سوزن های درجه یک و بدون هیچ عیب و ایرادی و حتی تمیز
    نصب سنسور دور موتور بوجی کرد
    نصب کوئل زیمنسی بدلیل قوی تر بودن جرقه زنیش
    نصب استپر اصلی زیمنس
    نصب هر 3 تا سنسور دمای آب نو سامفر
    نصب رله دوبل نو

    و در آخرین مرحله دیاگ زدن و پاک کردن خطا و بعد مقدار دهی اولیه

    حالا تنها سوالی که دارم اینه که کسی هست که دانلود زده باشه روی s2000 ای غیر از slc و این مشکل رو رفع کرده باشه ؟ من خودم هنوز نزدم که تست کرده باشم ..

  2. 5کاربر از jodah بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    ASALAK (27th December 2023),ASHKAN-NO (4th May 2017),KIAN FAR (6th May 2017),TuneUp_Vahab (4th May 2017),سعید زینیوند (3rd May 2017)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University