
نوشته اصلی توسط
davood arbabi
درود
دوست عزیز شما پارامتر سنسور اکسیژن رو درحالت موتور روشن روی بنزین چک کنید آیا روی ولتاژ 800± ثابت مونده یا نه؟اگر ثابت است باتوجه به نقشه پایه چهار اکسیژن سنسوررا از سمت ecuبنزین و خود سنسور روی یکی از سوکت های ecuگاز پیدا کنید و بوسیله پنس از ecuگاز جدا و مستقیم به هم نصب کنید بعد ecuبنزین رو فلش کنید باید پارامتر سنسور رو بنزین از صد تا نهصد نوسان داشته باشه،حالا ماشین رو چندروز روی بنزین تست کنید اگه به امیدخدا مشکل حل شد پایه چهار سنسور را مابین ecuگاز و بنزین قطع کرده وبه پایههای87a و 30 افتامات پنج فیش معمولی
نصب کنید و برق بوبین رله را از بوبین رگلاتور گاز بگیرید،فقط بااین کار چراغ چک رو گاز روشن میشه ولی هیچ مشکلی برای ماشین نداره.این عیب معمولا بخاطر ولتاژ دادن غیرطبیعی شبیه ساز اکسیژن سنسور داخل ecuگاز باعث میشه ecuبنزین بهم بریزه و موجب عیوبی ازقبیل گاز خوردن بی دلیل خودرو بشه.من روی پیکان وانت ازاین عیب زیاد داشتم که با این روش حل شده.نتیجه را اعلام کنید.(موفق باشید)